Algemeen

  • Hoe werkt de postservice?

    Bij Grenspostadres.nl bieden we een handige oplossing voor al uw post- en pakketten, vergelijkbaar met een traditionele postbus

    Uw Postadres als een Persoonlijke Postbus: Uw postadres functioneert als uw eigen postbus, waar u post en pakketten kunt ontvangen zonder dat ze rechtstreeks naar uw thuisadres worden gestuurd. Hierdoor blijft uw privéadres vertrouwelijk en geniet u van meer privacy.

    Adresstructuur voor Nederlandse Afhaalpunten: Uw Nederlandse postadres bestaat uit uw naam, gevolgd door het adres van het door u gekozen afhaalpunt in Nederland. Dit adres kunt u doorgeven aan alle afzenders van uw post en pakketten.

    Adresstructuur voor Duitse Afhaalpunten: Indien u ervoor kiest om een Duits postadres te gebruiken, wordt de bedrijfsnaam van uw afhaalpunt opgenomen in het adres, gevolgd door “z.hd.” (ter attentie van) uw naam. Hieronder staat het adres, de postcode en de plaatsnaam van uw gekozen afhaalpunt in Duitsland.

    Voorbeeld van Adressering: Stel dat u zich hebt aangemeld met de naam “J.K. Havinga.” Op de post mogen ook de volgende varianten van uw naam staan: “J. Havinga,” “Jan Havinga,” “Jan K. Havinga,” “Jan Karel Havinga,” en “J.K. Havinga-Bruins.”

    Met Grenspostadres.nl krijgt u de flexibiliteit om uw post en pakketten te laten bezorgen zoals u dat wilt. Of het nu gaat om vertrouwelijke correspondentie of online aankopen, ons systeem zorgt ervoor dat uw post veilig en op een door u gekozen locatie wordt afgeleverd.

  • Selecteer je afhaalpunt op basis van het land waaruit je bestelt.

    Kies het juist afhaalpunt op basis van het land waaruit je bestelt.

    Nederlands afhaalpunt voor bestellingen vanuit Nederland.

    Duits afhaalpunt voor bestellingen vanuit Duitsland.

  • Waar vind ik openingstijden en adresgegevens van de Afhaalpunten?

    Kijk voor alle postadressen op de pagina postadressen

  • Sturen jullie ook post door?

    het is nodig om je pakketten persoonlijk op te halen bij het afhaalpunt. Wij sturen geen pakketten door naar je huisadres of naar een andere locatie

     

     

  • Kan mijn Afhaalpunt ook post voor mij verzenden?

    Nee, dat kan niet. Op uw Afhaalpunt kunt u alleen post ontvangen. Wanneer u een pakket afgehaald heeft bij het Afhaalpunt en u wilt dat terugzenden, kan dat op het Postkantoor of op de vestiging van een andere bezorgdienst b.v. DHL. U wordt bij het terugzenden gevraagd een afzendadres in te vullen en u kunt daar uw grenspostadres invullen.

  • Zijn er ook Afhaalpunten in België ?

    Nee, op dit moment hebben we nog geen afhaalpunten in België.

  • Wat kost deelname?

    Voor een gedetailleerd overzicht van onze tarieven en prijzen verwijzen we je graag naar onze Tarievenpagina. Hier vind je informatie over de kosten van onze service.

  • Privacy

    Bij Grenspostadres.nl staat uw privacy hoog in het vaandel. Verwerking van de persoonsgegevens gebeurt op een wijze, die in overeenstemming is met de eisen die de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) stelt. Zie hiervoor ook onze Privacyverklaring onderaan de website.

  • Hoe kan ik jullie bereiken?

    Bij Grenspostadres begrijpen we hoe belangrijk het is om al je vragen te beantwoorden en je te ondersteunen bij het gebruik van onze service. Om onze service zo voordelig mogelijk aan te bieden, hebben we een uitgebreide lijst met veel gestelde vragen opgesteld. Deze vragen kunnen je mogelijk al helpen bij je huidige vragen.

    Mocht je onverhoopt geen antwoord vinden op je vraag, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Ons toegewijde team staat altijd klaar om je te helpen. Voor de snelste en meest efficiënte ondersteuning, raden we aan om je vragen  per e-mail te stellen. Je kunt ons bereiken via info@grenspostadres.nl. We streven ernaar om binnen 24 uur op je e-mail te reageren.

Waarvoor te gebruiken

  • Hoe gebruik ik mijn Postadres om een mobiel telefoonabonnement af te sluiten?

    Het registreren van een mobiel telefoonabonnement kan, door in een telefoonwinkel af te sluiten, een legitimatie te tonen en dan uw Postadres op te geven als adres waar de post heen gaat. De SIM-kaart krijgt u dan mee in de telefoonwinkel. U kunt niet on-line aanvragen en dan uw SIM-kaart naar het Postadres laten sturen. De bezorger zal de SIM-kaart daar niet (aan u) af willen leveren.

  • Hoe gebruik ik mijn Postadres om mij aan te melden bij Digitenne?

    Digitenne kan administratief meerdere mensen op hetzelfde Nederlandse adres als gebruiker registreren. U kunt daarvoor uw Postadres opgeven en desgewenst een niet Nederlandse bankrekening, maar niet overal in de grensstreek is goede ontvangst mogelijk! Veel informatie hierover is in de forums te vinden. U kunt bovendien een maand testen en experimenteren met een buitenantenne. Via internet aanvragen bij Digitenne kan alleen als er op het adres van uw Afhaalpunt ontvangst mogelijk is. Dit kunt u testen op de website van Digitenne. Wanneer op het Afhaalpunt geen ontvangst mogelijk is, kunt u Digitenne telefonisch of in een telefoonwinkel van KPN aanvragen en daar dan het Postadres doorgeven. U moet bij het aanvragen eveneens een 10-cijferig Nederlands telefoonnummer opgeven.

  • Hoe gebruik ik mijn Postadres om mij aan te melden bij CanalDigitaal?

    CanalDigitaal kan administratief meerdere mensen op hetzelfde Nederlandse adres als gebruiker registreren. U kunt daarvoor uw Postadres opgeven en desgewenst een niet Nederlandse bankrekening. U moet bij het aanvragen bij www.canaldigitaal.nl een 10-cijferig Nederlands telefoonnummer opgeven. Alleen het vaste telefoonnummer is een verplicht veld, maar u kunt daar ook uw mobiel nummer invullen.
    Wanneer u een abonnementsvorm wilt kiezen met daarbij een bestelling van een decoder en/of een schotel kan dat alleen door dit aan te vragen bij een plaatselijke dealer in de Nederlandse grensplaats, die bekend is met klanten in België of Duitsland.

  • Welke organisaties accepteren een Nederlands Postadres naast uw woonadres?

    Van onderstaande Nederlandse organsisaties is het (al) bekend dat ze een alternatief postadres in Nederland accepteren.

    -Belastingdienst (staat ook op hun website)

    -Zorginstituut Nederland

    -ABP

    -de meeste banken

  • Kan ik mijn postadres gebruiken voor bijv. het afsluiten van verzekeringen,

    de belastingdienst of om een auto te registeren?

    Wij adviseren u altijd eerst te overleggen met de desbetreffende instantie. Wanneer het woonadres gevraagd wordt kan het adres van uw gekozen afhaalpunt niet gebruikt worden.

  • Kan ik mijn Postadres gebruiken als briefadres als ik (tijdelijk) geen woonadres heb?

    De overheid kent “briefadressen” wanneer mensen (tijdelijk) geen vaste woonplaats hebben. Uw Postadres kan daarvoor niet gebruikt worden en wordt door de overheid beschouwd als een postbus. Lees meer over briefadressen:

    http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/gemeenten/vraag-en-antwoord/kan-ik-een-briefadres-krijgen-als-ik-geen-vast-woonadres-heb.html

  • Kan ik mijn postadres ook gebruiken om mijn bedrijf te laten registreren?

    U mag uw postadres niet gebruiken om uw bedrijf te laten registreren.

Aanmelding

  • Kan ik als Nederlander, Belg of Duitser ook een Postadres aanvragen?

    Ja, Grenspostadres levert haar diensten voor alle nationaliteiten.

  • Kan ik wisselen van afhaalpunt?

    Zeker! Het wisselen van je afhaalpunt bij “Mijn Postadressen” is eenvoudig. Volg deze stappen:

    Ga naar onze website en log in op je account.

    Navigeer naar de sectie “Mijn Postadressen”

    Hier vind je een overzicht van je postadressen. Kies het adres waarvoor je het afhaalpunt wilt wijzigen.

    Klik op de optie om het afhaalpunt te wijzigen.

    Selecteer het nieuwe gewenste afhaalpunt uit de beschikbare opties.

    Bevestig je keuze en sla de wijzigingen op.

    Op deze manier kun je moeiteloos het afhaalpunt voor je postadres aanpassen, zodat het nog beter aansluit op jouw behoeften. Mocht je tijdens dit proces vragen hebben, staan we klaar om je te helpen. Neem gerust contact met ons op viainfo@grenspostadres.nl voor ondersteuning.

  • Kan ik met mijn qr-code gebruik maken van meerdere Afhaalpunten?

    Ja, als u meerdere postadressen heeft kunt u uw qr code bij de door u geselecteerde afhaalpunten gebruiken.

  • Tweede aanvraag maar ik heb maar één e-mailadres

    Voor elke aanvraag van een Postadres is een ander e-mailadres nodig.

  • Hoe moet een postadres voor een andere persoon op hetzelfde woonadres worden aangevraagd?

    Een tweede postadres voor een andere persoon op hetzelfde woonadres wordt op dezelfde manier via onze website aangevraagd als het eerste postadres.

  • Kunnen meerdere gezinsleden hetzelfde postadres gebruiken?

    Een postadres is op naam gesteld van één persoon en is geen gezinspas. Een gezinslid kan zelf een pasje aanvragen op de website.

  • Ik heb een Postadres aangevraagd en een plastic pasje extra bij besteld, maar ik heb deze nog niet ontvangen?

    Het toegestuurde pasje kan wel eens een week onderweg zijn (wordt vanuit Nederland verzonden).  Heeft u hem naar 2 weken nog niet neem dan even contact op via info@grenspostadres.nl

  • Hoe kan ik, als ik mijn Postadres-pasje nog niet thuis heb, mijn post afhalen?

    U kunt direct na het aanvragen uw post versturen en afhalen. U ontvangt na het aanvragen een email met een qr code. Deze email kunt u uitprinten en daarmee uw post afhalen. Uw eventuele plastic postadres-pasje wordt verstuurd naar uw huisadres.

  • Waar moet het adresbewijs dat ik moet uploaden aan voldoen?

    Tijdens de aanvraag vragen wij om een adresbewijs dat aan bepaalde voorwaarden moet voldoen. We willen je vriendelijk vragen om hier rekening mee te houden, omdat andere documenten helaas niet geaccepteerd kunnen worden.

    Voor privépersonen:

    Een brief van je gemeente.

    Een rekening van een nutsbedrijf (water, elektriciteit, gas – geen telefoonkosten).

    Een rekening van je ziektekostenverzekering.

    Een Melde- of Aufenthalts Bescheinigung van je Duitse gemeente.

    Een bewijs van woonst van je Belgische gemeente.

    We begrijpen dat sommige gegevens vertrouwelijk zijn, zoals financiële informatie en klantnummers. Je mag deze informatie onleesbaar maken. Wat wel zichtbaar moet zijn: het briefhoofd met je naam en adres, de naam, adres en eventueel het logo van de afzender, en de datum.

    Voor bedrijven/organisaties:

    Een brief of rekening van de gemeente.

    Een brief of aanslag van de Belastingdienst.

    Je mag bedragen en bankrekeningnummers onleesbaar maken.

    De plastic pas wordt naar het adres op het adres/vestigingsbewijs gestuurd. De digitale pas ontvang je per e-mail.

    We willen je geruststellen dat jouw gegevens niet aan derden worden doorgegeven. Voor meer informatie over hoe we vertrouwelijk met je gegevens omgaan, verwijzen we je graag naar onze privacyverklaring op onze website.

    Als we jouw adresbewijs niet ontvangen, kunnen we helaas geen digitale of plastic pas verstrekken waarmee je jouw post kunt ophalen. Zonder deze pas is het niet mogelijk om je post mee te krijgen, maar je lidmaatschap blijft wel doorlopen tot je het opzegt.

Post laten versturen

  • Wat mag de maximale waarde van een pakje zijn?

    Onbeperkt. Het verzekerd bedrag is echter maximaal € 350. Zie ook de vraag over verzekering.

  • Kan ik mijn krant op het Afhaalpunt laten bezorgen?

    Dat is alleen mogelijk wanneer op de krant de juiste adressering voor uw Postadres is vermeld. Een krant gebracht door een bezorger heeft dat als regel niet! Wanneer een krant via de post wordt bezorgd wel.

  • Kan ik ook post en pakjes laten versturen waarvoor getekend moet worden bij ontvangst?

    De medewerkers van de afhaalpunten tekenen in uw naam voor ontvangst van post (aangetekende brieven) of pakjes. Zendingen onder rembours worden niet geaccepteerd, omdat daarvoor betaald moet worden bij aflevering.

  • Wordt post wel afgeleverd onder allerlei verschillende namen bij een adres?

    In Duitsland dient u de bedrijfsnaam van het postadres te vermelden en daaronder z.hd (zü Händen betekent ter attentie van) uw naam op het postadres-pasje en het adres van uw afhaalpunt.

    Alle post in Nederland moet worden afgeleverd op het adres wat vermeld is, onafhankelijk van de naam.

  • Kan op de post ook mijn voornaam vermeld worden?

    De post kan zowel geadresseerd worden met uw voorletter(s) als met uw voornaam. Alleen de achternaam die op het pasje staat wordt gecontroleerd met de achternaam die op de post staat.

  • Accepteert de afzender wel een ander adres dan mijn eigen adresgegevens?

    In Nederland bent helemaal vrij na uw naam een willekeurig adres op te geven. U kunt vaak ook nog kiezen bij Webwinkels of u voor de aflevering een ander adres wilt opgeven. De rekening kunt u dan bijvoorbeeld naar uw huisadres laten sturen, maar kan natuurlijk ook naar uw Postadres worden verzonden. Voor uw garantieaanspraken maakt dat niet uit. Het gaat dan om de aankoop bon en het garantiebewijs, niet om het adres.

    In Duitsland is het verplicht de bedrijfsnaam van uw afhaalpunt op te geven gevolgd z.hd (zü Händen betekent ter attentie van) uw eigen naam.

  • Wie bezorgt de post bij mijn Afhaalpunt?

    De post en pakjes bestemd voor uw postadres worden door alle  actieve bezorgdiensten als PostNL, DHL, GPS, DPD, Hermes en de Deutsche Post afgeleverd op uw Afhaalpunt. Grenspostadres.nl vervoert zelf geen post.

  • Accepteren webwinkels bestellingen naar mijn Postadres?

    Uw Postadres is een normaal adres en wordt door webwinkels behandeld als een huisadres en niet als een postbusnummer. Naar postbussen worden vaak geen pakjes gestuurd.

  • Waarom moet de afzender van een pakje online een verzendetiket aanmaken?

    Wanneer de naam niet op het pakket vermeld is, kan het Afhaalpunt het niet aannemen, omdat niet duidelijk is voor wie het pakket bestemd is. Wanneer de afzender on-line een etiket uitprint, komt altijd de naam op het pakket. Anders is het wanneer de afzender het pakket verzendt bij een vestiging van Postnl, DHL en misschien ook anderen. Wanneer daar een etiket wordt gemaakt komt alleen het adres op het pakket. De afzender moet er dan voor zorgen dat de naam ook duidelijk zichtbaar op het pakket staat. Webwinkels printen haast altijd een etiket zelf uit, particulieren willen nog wel eens door het postkantoor een etiket laten maken (is duurder). U kunt het beste aan de particuliere afzender vragen of deze het pakket aan u online wil frankeren, of anders uw naam duidelijk op het pakket te vermelden.

Beperkingen voor post en pakjes

  • Kan ik pakjes naar mijn Postadres laten versturen vanuit landen buiten de EU?

    Pakjes van buiten de EU zijn niet toegestaan, o.m. vanwege de betaling van BTW, invoerrechten, inklaringskosten en afhandelingskosten die bij aflevering betaald moeten worden. Ook pakjes met geringe waarde, waarvoor geen kosten bij aflevering ontstaan, zijn uitgesloten omdat gebleken is dat vaak niet bekend is of er wel of niet extra betaald moet worden bij aflevering. Voor klanten zou het vervelend zijn als deze pakjes niet geaccepteerd worden en daarbij komt dat we onze Afhaalpunten niet willen belasten met de gevolgen daarvan.

    Wanneer u pakjes van buiten de EU wilt laten sturen waarvoor niet bij aflevering iets betaald moet worden doet u dat met het risico dat ze geweigerd worden en is onze verzekering voor zoekgeraakte of beschadigde pakjes niet van toepassing.

    Pakjes waarvoor kosten ontstaan bij aflevering worden zonder meer geweigerd.

  • Wat zijn de maximale afmetingen en het maximale gewicht van brievenbuspost en pakketten?

    Grenspostadres.nl hanteert dezelfde definities als Postnl.
    Brievenbuspost
    Niet groter dan 38 x 26,5 x 3,2 cm (kaarten: niet groter dan 23,5 x 16,2 cm). Het maximumgewicht bedraagt voor brieven of drukwerken 2 kg en voor buspakjes 3 kg.
    -Brievenbuspost moet dus door de brievenbus kunnen.
    Pakket
    Het pakket mag niet groter zijn dan 100 x 50 x 50 cm. Het maximale gewicht is 10 kg.
    Bij een aantal Afhaalpunten kunnen grotere pakketten worden bezorgd. Voor deze grotere pakketten geldt een maximale bewaartermijn van een week.

    Pakketten met grotere afmetingen en zwaarder dan 20 kg kunt u alleen op het afhaalpunt laten bezorgen met instemming vooraf van het afhaalpunt.

  • Wat mag niet in het pakket?

    – levensmiddelen met een beperkte houdbaarheid
    – sterk riekende goederen
    – glazen flessen met vloeibare inhoud
    – wettelijk verboden goederen, zoals wapens en drugs
    – stoffen die explosief, uiterst brandbaar of giftig zijn
    – dieren

  • Wat gebeurt er met post die niet of onvoldoende is gefrankeerd?

    Post en pakjes die niet of onvoldoende zijn gefrankeerd en waarvoor de bezorger bijbetaling verlangt, worden niet in ontvangst genomen en worden kosteloos weer teruggestuurd naar de afzender.

  • Kan ik pakjes onder rembours laten verzenden naar mijn Postadres?

    Dat kan niet. Pakjes waarvoor op het Afhaalpunt betaald moet worden bij aflevering, worden niet in ontvangst genomen.

  • Hoe kan ik een groter pakket ontvangen dan toegestaan?

    De maximale afmetingen van een pakket zijn: 10 kg en 100 x 50 x 50 cm. Bij een aantal Afhaalpunten kunnen grotere pakketten worden afgeleverd.
    Voor deze grotere pakketten geldt een maximale bewaartermijn van een week.
    Wanneer u een postadres heeft bij een ander afhaalpunt kunt u per mail een tijdelijk pasje aanvragen voor één van bovengenoemde afhaalpunten zodat u daar het grotere pakket kunt laten bezorgen.

    Pakketten met grotere afmetingen en zwaarder dan 20 kg kunt u alleen op het afhaalpunt laten bezorgen met instemming vooraf van het afhaalpunt.

Post afhalen

  • Ik verblijf lang in het buitenland, kan mijn post langer bewaard worden?

    Behalve een paar uitzonderingen kennen Afhaalpunten geen vakantiesluitingen. Tijdens sluitingsdagen wordt brievenbuspost normaal afgeleverd en is na de gesloten periode weer beschikbaar. Wij informeren bestaande deelnemers zo uitgebreid mogelijk per e-mail over eventuele vakantiesluitingen.

    Met pakjes kan het volgende gebeuren:

    – ze worden opnieuw aangeboden
    – er wordt een berichtje achtergelaten waar het pakje in een depot op te halen is
    – ze worden teruggestuurd naar de afzender.

    Wat er gebeurt, is afhankelijk van de bezorgdienst en van het moment van aanbieden. Het is vaak maar een aantal dagen mogelijk pakjes uit depot af te halen, voordat ze teruggestuurd worden naar de afzender.
    Het is daarom beter in deze periode geen pakjes te laten bezorgen, omdat de kans bestaat dat ze weer terug gestuurd worden naar de afzender.

    Wilt u toch in deze periode pakjes ontvangen, dan sturen wij u graag even een tijdelijk pasje per email voor een ander Afhaalpunt naar keuze, zodat u daar uw pakjes kunt laten bezorgen. Dit pasje kunt u hier aanvragen en doet u dat s.v.p. voordat u post laat versturen.

    U kunt ook de doorstuurservice van Postnl gebruiken om uw (brievenbus)post naar een ander Afhaalpunt te laten doorsturen. Dit kost ca. € 25 per twee weken.

  • Ik verblijf lang in het buitenland, kan mijn post langer bewaard worden?

    Het afhaalpunt bewaart uw post en pakketten maximaal 3 maanden, bij niet tijdig afhalen worden de postzendingen uit de opslag verwijderd. Brievenbuspost wordt dan vernietigd en de pashouder verliest het eigendomsrecht over zijn/ haar pakketten.
    Verblijft u lang in het buitenland dan kunt u met het afhaalpunt hier andere afspraken over maken.

  • Hoe lang blijft mijn post bij het Afhaalpunt bewaard?

    Uw post en pakjes blijven minimaal drie maanden bij het Afhaalpunt voor u in bewaring. Voor de grotere pakketten zoals op de website is aangegeven geldt een maximale bewaartermijn van een week. U hebt dus ruim de tijd om uw post op te halen.
    U bent wel verplicht regelmatig uw post op te halen; dat is vooral belangrijk voor pakketten.
    Bij het begin van elk kwartaal worden brievenbuspost en pakjes die langer aanwezig zijn dan drie maanden uit de opslag verwijderd. Dit is noodzakelijk omdat de ruimte in de opslag beperkt is.
    Na de peildatum wordt post door uw afhaalpunt uit de opslag verwijderd. De brievenbuspost wordt vernietigd en u verliest uw eigendomsrecht over de pakketten (zie ook onze Algemene Voorwaarden).

  • Ben ik verplicht reclame-post in ontvangst te nemen?

    U bent niet verplicht post in ontvangst te nemen die u niet wilt. Als er ongewenste post voor u bij is, meld u dat dan even voordat het bedrag op de kassa is aangeslagen, of uw pasje is gescand of moet worden getoond. Hier geldt wel: eenmaal meegenomen of opengemaakt, kan het niet weer worden ingeleverd met teruggave van het tarief. Niet meegenomen post wordt vernietigd.

  • Hoe weet ik wanneer mijn post is afgeleverd?

    Pakketten: de afzender stuurt u per e-mail (of kan dit sturen) info over het tijdstip van verzenden en over de manier waarop u bij de bezorgdienst kunt opzoeken of uw pakket al afgeleverd is (bv. Track&Trace).

    -Brievenbuspost: bij normale verzending registreert de bezorgdienst de zending niet. De afzenders van kleine brievenbuspakjes sturen meestal wel een bericht van verzending (of kunnen dit sturen).

    Uw Postadres functioneert eigenlijk net als een Postbus, met dit verschil dat u naar de meeste afhaalpunten even kunt bellen of er ook post is. Bij een aantal afhaalpunten ontvangt u als extra service een e-mail wanneer er een pakje is aangekomen. Welke afhaalpunten dit zijn vindt u in het overzicht van de afhaalpunten.
    Wanneer u bij het afhaalpunt geen telefoonnummer aantreft, kan er om organisatorische redenen niet gebeld worden.

  • Waarom kan ik zonder tonen van qr code  mijn post niet meekrijgen?

    Om te voorkomen dat mensen de post meekrijgen die voor een ander bestemd is, is het noodzakelijk dat de naam op het pasje vergeleken wordt met de naam op de post en dat het pasje met daarop zo nodig de barcode door de baliemedewerker wordt gescand.

  • Kan iemand anders met mijn qr-code mijn post ophalen?

    Omdat wij bij aanmelding vragen om een kopie van een adres- of vestigingsbewijs, hoeft u zich later niet meer steeds te legitimeren bij het afhalen van de post. Dat betekent dat de post aan de toonder van het pasje kan worden meegegeven. Het is niet mogelijk post te halen waarop een andere achternaam staat dan op het pasje. Een gezinslid kan zelf een Postadres aanvragen op de website. Voor gebruik van hetzelfde emailadres zie svp de betreffende veelgestelde vraag.

Probleem oplossingen

  • Hoe is mijn pakket precies verzekerd?

    Elk pakket dat bij een Afhaalpunt arriveert, is op dat moment maximaal 7 dagen tot een maximale waarde van € 350 verzekerd tegen verlies en diefstal. Ook beschadiging van uw pakket is verzekerd, maar alleen dan wanneer duidelijk is dat de schade is ontstaan tijdens het verblijf op het Afhaalpunt. Vermissing en beschadiging kunt u per mail bij ons melden. De schade zal dan met u worden afgewikkeld.

  • Wat kan ik doen wanneer mijn brievenbuspost niet aankomt?

    Net als een brief die naar uw huisadres is gestuurd en niet (of nog niet) aankomt, kunt u de afzender benaderen om daar te informeren of een nieuwe brief te vragen. Voor verdwenen brievenbuspost kan anders dan voor pakketten door Grenspostadres.nl geen verantwoordelijkheid worden genomen, omdat de aflevering niet wordt geregistreerd door de bezorger en/of de objectieve waarde niet kan worden vastgesteld.

  • Wat kan ik doen wanneer mijn pakket niet is aangekomen?

    Er wordt zelden een fout gemaakt bij het bewaren en uitreiken van de post.
    Vaak is er iets anders aan de hand:
    – beloftes van webshops als “voor 17.00 uur besteld, morgen thuis” kunnen vaak niet waargemaakt worden
    – het pakje is niet verstuurd, terwijl de verkoper zegt dat dat wel zo is. Vraag in dat geval om een verzendbewijs
    – op het pakje staat een naam die niet op het digitale pasje staat, bijv. uw geboortenaam of de naam van uw bedrijf. Pakjes kunnen dan niet meegegeven worden en worden vaak ook teruggestuurd omdat de geadresseerde niet bekend is
    – het huisnummer van het Afhaalpunt is niet correct ingevuld
    – als houder van een Postnl-account ontvangt u een mail wanneer er naar het door u opgegeven adres een pakje wordt verstuurd. Bij een Afhaalpunt kan dat ook iemand anders zijn die een pakje heeft besteld
    – een aantal webshops biedt de mogelijkheid een bestelling door Postnl naar een “afhaallocatie” te sturen. Sommige Afhaalpunten zijn ook “afhaallocatie” van Postnl. Wanneer u die optie bij de bestelling aanvinkt en u meldt zich met uw digitale Postadres-pasje bij het Afhaalpunt, dan wordt er alleen gekeken bij “onze” postvoorraad. Uw pakje ligt dan bij de voorraad voor Postnl. U heeft dan wel een legitimatiebewijs nodig om het pakje mee te krijgen.

    Soms is het helemaal onduidelijk wat er aan de hand is. Neem dan s.v.p. per e-mail contact op.

    Wanneer tijdens verblijf op het Afhaalpunt uw pakje is verdwenen of beschadigd vergoeden we de schade tot een maximum van € 350,00.

  • Wat kan ik doen wanneer mijn pakket beschadigd is?

    Dat is afhankelijk van de manier waarop u uw pakket verstuurd hebt en van wie het afkomstig is. U kunt er vaak voor kiezen uw pakket verzekerd te laten versturen. In dat geval kunt u de schade afhandelen met uw verzender/leverancier. Bij webwinkels kunt u uw beschadigd aangekomen goederen vrijwel altijd weer terugsturen; de afzender is er verantwoordelijk voor dat het bestelde onbeschadigd aankomt.

    Grenspostadres.nl aanvaardt alleen claims wegens beschadiging indien duidelijk is dat de schade ontstaan is tijdens het verblijf op het Afhaalpunt, b.v. bij calamiteiten en wanneer er niet meer dan twee maanden verstreken zijn vanaf het moment dat de zending is aangekomen op het Afhaalpunt.
    Om deze schade te melden kunt u ons in eerste instantie mailen. We vergoeden maximaal € 350.

  • Wat kan ik doen wanneer ik mijn Postadres-pasje verloren heb?

    Ons digitale pasje kunt u zo weer ophalen door opnieuw uw gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen. Heeft u nog een plastic pas, dan is een verdwenen pasje vaak blijven liggen bij het afhaalpunt. Het loont de moeite daar even te informeren.

    Wanneer u denkt dat er misbruik door iemand anders kan worden gemaakt met uw pasje door uw post op te halen, stuurt u dan s.v.p. een e-mail.

Gegevens wijzigen

  • Ik ga verhuizen hoe wijzig ik mijn gegevens?

    Je kunt jouw gegevens b.v. bij een verhuizing wijzigen door in te loggen op onze website. Bij een adreswijziging moet u ook een nieuw adresbewijs aanleveren.

  • ik weet mijn wachtwoord niet meer?

  • Ik weet mijn gebruikersnaam niet meer?

Opzeggen

  • Herroepen van mijn aanmelding.

    Herroepen van uw aanmelding hoeft alleen wanneer u al betaald heeft. Door het invullen en opsturen van uw gegevens heeft u geen betaalverplichting. Herroepen kan door binnen veertien dagen na aanmelding of na ontvangst van het digitale pasje of het plastic pasje uw herroeping via e-mail aan te geven. De door de Pashouder betaalde vergoeding zal dan binnen dertig dagen worden teruggestort. Op dat moment verandert Grenspostadres.nl de status van uw pasje naar “Inactief”, daarna kunt u geen poststukken meer afhalen bij uw Afhaalpunt.. U kunt ook dit contactformulier sturen met daarin enkel de mededeling: herroepen.

  • Hoe beëindig ik mijn lidmaatschap?

    Na uw aanvraag wordt je voor minimaal 1 jaar lid en daarna voor onbepaalde tijd. Na het eerste jaar kan je het lidmaatschap op elk moment opzeggen (schriftelijk of per e-mail), maar er geldt wel een opzegtermijn van vier weken. Geincasseerde contributie wordt niet teruggestort op uw bankrekening. Het lidmaatschap eindigt dan na afloop van het jaar waarvoor contributie is betaald. U kunt uw lidmaatschap beëindigen door te e-mailen naar info@grenspostadres.nl.
    Als uw lidmaatschap is beëindigd wordt uw digitale pasje “inactief” en worden uw (opgestuurde) gegevens vernietigd, nog liggende post vernietigd of teruggestuurd naar de afzender. Ook post die later nog komt wordt vernietigd of teruggestuurd. Opnieuw aanmelden kan natuurlijk altijd.

Maak een einde aan postproblemen en
ontdek de oplossingen van Grenspostadres.nl

Aanvragen