Algemeen

  • Wat is Grenspostadres.nl?

    Grenspostadres.nl levert u een adres voor het ontvangen van post en pakketten.
    Het werkt als een postbus: uw post wordt aangenomen door ons afhaalpunt en bewaard tot u het zelf ophaalt.

  • Wat zijn de voordelen van Grenspostadres.nl?

    U hoeft niet thuis te zijn. Uw post wordt aangenomen op uw achternaam en veilig bewaard.

    Alleen het afhaalpunt heeft toegang tot uw post: veilig en betrouwbaar.

    U bespaart verzendkosten doordat u binnen het land bestelt.

    U bepaalt zelf wanneer u uw post ophaalt.

  • Waar bevinden de afhaalpunten zich?

    Wij hebben afhaalpunten in Nederland en Duitsland.

  • Hoe kies ik het juiste afhaalpunt?

    Kies het afhaalpunt op basis van het land waaruit u bestelt:

    Nederlands afhaalpunt voor bestellingen vanuit Nederland.

    Duits afhaalpunt voor bestellingen vanuit Duitsland.

  • Waar vind ik openingstijden en adresgegevens van de Afhaalpunten?

    Alle adressen, contactgegevens en openingstijden vindt u op de pagina  postadressen op onze website.

  • Stuurt Grenspostadres ook post door?

    het is nodig om je pakketten persoonlijk op te halen bij het afhaalpunt. Wij sturen geen pakketten door naar je huisadres of naar een andere locatie

     

     

  • Kan mijn Afhaalpunt ook post voor mij verzenden?

    Nee, dat kan niet. Op uw Afhaalpunt kunt u alleen post ontvangen. Wanneer u een pakket afgehaald heeft bij het Afhaalpunt en u wilt dat terugzenden, kan dat op het Postkantoor of op de vestiging van een andere bezorgdienst b.v. DHL. U wordt bij het terugzenden gevraagd een afzendadres in te vullen en u kunt daar uw grenspostadres invullen.

Waarvoor te gebruiken

  • Hoe gebruik ik mijn Postadres om een mobiel telefoonabonnement af te sluiten?

    Ja, maar alleen  wanneer u dit in een telefoonwinkel afsluit. U toont daar uw legitimatie en geeft uw Postadres op als correspondentieadres.
    De SIM-kaart ontvangt u direct in de winkel.
    Online aanvragen met levering naar het Postadres is niet mogelijk.

  • Hoe gebruik ik mijn Postadres om mij aan te melden bij Digitenne?

    Ja, dat kan. Digitenne kan meerdere gebruikers op hetzelfde adres registreren.
    Gebruik uw Postadres en eventueel een niet-Nederlandse bankrekening.
    Niet overal in de grensstreek is ontvangst mogelijk; controleer dit vooraf op de website van Digitenne.

  • Hoe gebruik ik mijn Postadres om mij aan te melden bij CanalDigitaal?

    CanalDigitaal kan administratief meerdere mensen op hetzelfde Nederlandse adres als gebruiker registreren. U kunt daarvoor uw Postadres opgeven en desgewenst een niet Nederlandse bankrekening. U moet bij het aanvragen bij www.canaldigitaal.nl een 10-cijferig Nederlands telefoonnummer opgeven. Alleen het vaste telefoonnummer is een verplicht veld, maar u kunt daar ook uw mobiel nummer invullen.
    Wanneer u een abonnementsvorm wilt kiezen met daarbij een bestelling van een decoder en/of een schotel kan dat alleen door dit aan te vragen bij een plaatselijke dealer in de Nederlandse grensplaats, die bekend is met klanten in België of Duitsland.

  • Welke organisaties accepteren een Nederlands Postadres naast uw woonadres?

    Van onderstaande organisaties is bekend dat zij een alternatief postadres accepteren:

    Belastingdienst

    Zorginstituut Nederland

    ABP

    De meeste banken

  • Kan ik mijn postadres gebruiken voor het afsluiten van verzekeringen,de belastingdienst of om een auto te registeren?

    Overleg dit altijd eerst met de betreffende instantie.
    Wanneer een woonadres wordt gevraagd, kunt u uw postadres niet gebruiken.
    Een auto registreren op dit adres is niet mogelijk.

  • Kan ik mijn Postadres gebruiken als briefadres als ik (tijdelijk) geen woonadres heb?

    De overheid kent “briefadressen” wanneer mensen (tijdelijk) geen vaste woonplaats hebben. Uw Postadres kan daarvoor niet gebruikt worden en wordt door de overheid beschouwd als een postbus. Lees meer over briefadressen:

    http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/gemeenten/vraag-en-antwoord/kan-ik-een-briefadres-krijgen-als-ik-geen-vast-woonadres-heb.html

  • Kan ik mijn Postadres gebruiken voor mijn bedrijf?

    Ja, dat kan. U kunt post laten bezorgen op uw bedrijfsnaam.
    Vermeld dan bij het verzendadres de bedrijfsnaam.
    Belangrijk: het postadres mag niet gebruikt worden als officieel vestigingsadres bij de Kamer van Koophandel of voor zakelijke registratie.

Adresseren en Naamgebruik

  • Hoe adresseer ik mijn post?

    Nederland: uw naam + adres van uw gekozen afhaalpunt.

    Duitsland: bedrijfsnaam van het afhaalpunt + “z.hd.” (ter attentie van) + uw naam + volledig adres.

  • Op welke naam nemen jullie post aan?

    Wij nemen post aan op de naam waarmee u zich heeft aangemeld.
    De volgende varianten worden ook geaccepteerd:

    Havinga

    Jan Havinga

    Jan K. Havinga

    Jan Karel Havinga

    J.K. Havinga-Bruins

    Wilt u post ontvangen op een andere achternaam (bijvoorbeeld van uw partner)?
    Dan moet u voor die persoon een apart postadres aanvragen.

  • Kan op de post ook mijn voornaam staan?

    Ja, maar niet alleen de voornaam.
    Wij controleren alleen op de achternaam.
    Die moet altijd op het poststuk staan.

  • Bij aanvragen geeft de website de melding “achternaam is al in gebruik”, wat betekent dat?

    Per afhaalpunt wordt slechts één achternaam uitgegeven.
    Er kunnen dus geen twee dezelfde achternamen bij één afhaalpunt zijn. Krijgt u bij aanvraag die melding dan is er al iemand met dezelfde achternaam geregistreerd bij dit afhaalpunt.
    Kies dan een ander afhaalpunt waar uw achternaam nog vrij is.

  • Wie bezorgt de post bij mijn afhaalpunt?

    Alle bezorgdiensten zoals PostNL, DHL, GLS, DPD, Hermes en Deutsche Post.
    Grenspostadres.nl vervoert zelf geen post.

Aanmelding

  • Kan ik mij als inwoner van de EU aanmelden?

    Ja. Iedere inwoner van een EU-land kan zich aanmelden voor een postadres in Nederland of Duitsland. Maar let op u moet de post wel persoonlijk afhalen.

  • Hoe meld ik mij aan?

    Via onze website. U maakt een account aan, uploadt een adresbewijs en betaalt uw lidmaatschap.

  • Kan ik met mijn qr-code gebruik maken van meerdere Afhaalpunten?

    Ja, als u meerdere postadressen heeft kunt u uw qr code bij de door u geselecteerde afhaalpunten gebruiken.

  • Tweede aanvraag maar ik heb maar één e-mailadres

    Voor elke aanvraag van een Postadres is een ander e-mailadres nodig.

  • Hoe moet een postadres voor een andere persoon op hetzelfde woonadres worden aangevraagd?

    Een tweede postadres voor een andere persoon op hetzelfde woonadres wordt op dezelfde manier via onze website aangevraagd als het eerste postadres.

  • Kunnen meerdere gezinsleden hetzelfde postadres gebruiken?

    Een postadres is op naam gesteld van één persoon en is geen gezinspas. Een gezinslid kan zelf een pasje aanvragen op de website.

  • Ik heb een Postadres aangevraagd en een plastic pasje extra bij besteld, maar ik heb deze nog niet ontvangen?

    Het toegestuurde pasje kan wel eens een week onderweg zijn (wordt vanuit Nederland verzonden).  Heeft u hem naar 2 weken nog niet neem dan even contact op via info@grenspostadres.nl

  • Hoe kan ik, als ik mijn Postadres-pasje nog niet thuis heb, mijn post afhalen?

    U kunt direct na het aanvragen uw post versturen en afhalen. U ontvangt na het aanvragen een email met een qr code. Deze email kunt u uitprinten en daarmee uw post afhalen. Uw eventuele plastic postadres-pasje wordt verstuurd naar uw huisadres.

  • Waar moet het adresbewijs dat ik moet uploaden aan voldoen?

    Tijdens de aanvraag vragen wij om een adresbewijs dat aan bepaalde voorwaarden moet voldoen. We willen je vriendelijk vragen om hier rekening mee te houden, omdat andere documenten helaas niet geaccepteerd kunnen worden.

    Voor privépersonen:

    Een brief van je gemeente.

    Een rekening van een nutsbedrijf (water, elektriciteit, gas – geen telefoonkosten).

    Een rekening van je ziektekostenverzekering.

    Een Melde- of Aufenthalts Bescheinigung van je Duitse gemeente.

    Een bewijs van woonst van je Belgische gemeente.

    We begrijpen dat sommige gegevens vertrouwelijk zijn, zoals financiële informatie en klantnummers. Je mag deze informatie onleesbaar maken. Wat wel zichtbaar moet zijn: het briefhoofd met je naam en adres, de naam, adres en eventueel het logo van de afzender, en de datum.

    Voor bedrijven/organisaties:

    Een brief of rekening van de gemeente.

    Een brief of aanslag van de Belastingdienst.

    Je mag bedragen en bankrekeningnummers onleesbaar maken.

    De plastic pas wordt naar het adres op het adres/vestigingsbewijs gestuurd. De digitale pas ontvang je per e-mail.

    We willen je geruststellen dat jouw gegevens niet aan derden worden doorgegeven. Voor meer informatie over hoe we vertrouwelijk met je gegevens omgaan, verwijzen we je graag naar onze privacyverklaring op onze website.

    Als we jouw adresbewijs niet ontvangen, kunnen we helaas geen digitale of plastic pas verstrekken waarmee je jouw post kunt ophalen. Zonder deze pas is het niet mogelijk om je post mee te krijgen, maar je lidmaatschap blijft wel doorlopen tot je het opzegt.

Post laten versturen

  • Wat mag de maximale waarde van een pakje zijn?

    Onbeperkt. Het verzekerd bedrag is echter maximaal € 350. Zie ook de vraag over verzekering.

  • Kan ik mijn krant op het Afhaalpunt laten bezorgen?

    Dat is alleen mogelijk wanneer op de krant de juiste adressering voor uw Postadres is vermeld. Een krant gebracht door een bezorger heeft dat als regel niet! Wanneer een krant via de post wordt bezorgd wel.

  • Kan ik ook post en pakjes laten versturen waarvoor getekend moet worden bij ontvangst?

    De medewerkers van de afhaalpunten tekenen in uw naam voor ontvangst van post (aangetekende brieven) of pakjes. Zendingen onder rembours worden niet geaccepteerd, omdat daarvoor betaald moet worden bij aflevering.

  • Wordt post wel afgeleverd onder allerlei verschillende namen bij een adres?

    In Duitsland dient u de bedrijfsnaam van het postadres te vermelden en daaronder z.hd (zü Händen betekent ter attentie van) uw naam op het postadres-pasje en het adres van uw afhaalpunt.

    Alle post in Nederland moet worden afgeleverd op het adres wat vermeld is, onafhankelijk van de naam.

  • Kan op de post ook mijn voornaam vermeld worden?

    De post kan zowel geadresseerd worden met uw voorletter(s) als met uw voornaam. Alleen de achternaam die op het pasje staat wordt gecontroleerd met de achternaam die op de post staat.

  • Accepteert de afzender wel een ander adres dan mijn eigen adresgegevens?

    In Nederland bent helemaal vrij na uw naam een willekeurig adres op te geven. U kunt vaak ook nog kiezen bij Webwinkels of u voor de aflevering een ander adres wilt opgeven. De rekening kunt u dan bijvoorbeeld naar uw huisadres laten sturen, maar kan natuurlijk ook naar uw Postadres worden verzonden. Voor uw garantieaanspraken maakt dat niet uit. Het gaat dan om de aankoop bon en het garantiebewijs, niet om het adres.

    In Duitsland is het verplicht de bedrijfsnaam van uw afhaalpunt op te geven gevolgd z.hd (zü Händen betekent ter attentie van) uw eigen naam.

  • Wie bezorgt de post bij mijn Afhaalpunt?

    De post en pakjes bestemd voor uw postadres worden door alle  actieve bezorgdiensten als PostNL, DHL, GPS, DPD, Hermes en de Deutsche Post afgeleverd op uw Afhaalpunt. Grenspostadres.nl vervoert zelf geen post.

  • Accepteren webwinkels bestellingen naar mijn Postadres?

    Uw Postadres is een normaal adres en wordt door webwinkels behandeld als een huisadres en niet als een postbusnummer of pakketpunt. Naar postbussen worden vaak geen pakjes gestuurd.

  • Waarom moet de afzender van een pakje online een verzendetiket aanmaken?

    Wanneer de naam niet op het pakket vermeld is, kan het Afhaalpunt het niet aannemen, omdat niet duidelijk is voor wie het pakket bestemd is. Wanneer de afzender on-line een etiket uitprint, komt altijd de naam op het pakket. Anders is het wanneer de afzender het pakket verzendt bij een vestiging van Postnl, DHL en misschien ook anderen. Wanneer daar een etiket wordt gemaakt komt alleen het adres op het pakket. De afzender moet er dan voor zorgen dat de naam ook duidelijk zichtbaar op het pakket staat. Webwinkels printen haast altijd een etiket zelf uit, particulieren willen nog wel eens door het postkantoor een etiket laten maken (is duurder). U kunt het beste aan de particuliere afzender vragen of deze het pakket aan u online wil frankeren, of anders uw naam duidelijk op het pakket te vermelden.

Beperkingen voor post en pakjes

  • Kan ik pakjes naar mijn Postadres laten versturen vanuit landen buiten de EU?

    Pakjes van buiten de EU zijn niet toegestaan, o.m. vanwege de betaling van BTW, invoerrechten, inklaringskosten en afhandelingskosten die bij aflevering betaald moeten worden. Ook pakjes met geringe waarde, waarvoor geen kosten bij aflevering ontstaan, zijn uitgesloten omdat gebleken is dat vaak niet bekend is of er wel of niet extra betaald moet worden bij aflevering. Voor klanten zou het vervelend zijn als deze pakjes niet geaccepteerd worden en daarbij komt dat we onze Afhaalpunten niet willen belasten met de gevolgen daarvan.

    Wanneer u pakjes van buiten de EU wilt laten sturen waarvoor niet bij aflevering iets betaald moet worden doet u dat met het risico dat ze geweigerd worden en is onze verzekering voor zoekgeraakte of beschadigde pakjes niet van toepassing.

    Pakjes waarvoor kosten ontstaan bij aflevering worden zonder meer geweigerd.

  • Wat zijn de maximale afmetingen en het maximale gewicht van brievenbuspost en pakketten?

    Grenspostadres.nl hanteert dezelfde definities als Postnl.
    Brievenbuspost
    Niet groter dan 38 x 26,5 x 3,2 cm (kaarten: niet groter dan 23,5 x 16,2 cm). Het maximumgewicht bedraagt voor brieven of drukwerken 2 kg en voor buspakjes 3 kg.
    -Brievenbuspost moet dus door de brievenbus kunnen.
    Pakket
    Het pakket mag niet groter zijn dan 100 x 50 x 50 cm. Het maximale gewicht is 10 kg.
    Bij een aantal Afhaalpunten kunnen grotere pakketten worden bezorgd. Voor deze grotere pakketten geldt een maximale bewaartermijn van een week.

    Pakketten met grotere afmetingen en zwaarder dan 20 kg kunt u alleen op het afhaalpunt laten bezorgen met instemming vooraf van het afhaalpunt.

  • Wat mag niet in het pakket?

    – levensmiddelen met een beperkte houdbaarheid
    – sterk riekende goederen
    – glazen flessen met vloeibare inhoud
    – wettelijk verboden goederen, zoals wapens en drugs
    – stoffen die explosief, uiterst brandbaar of giftig zijn
    – dieren

  • Wat gebeurt er met post die niet of onvoldoende is gefrankeerd?

    Post en pakjes die niet of onvoldoende zijn gefrankeerd en waarvoor de bezorger bijbetaling verlangt, worden niet in ontvangst genomen en worden kosteloos weer teruggestuurd naar de afzender.

  • Kan ik pakjes onder rembours laten verzenden naar mijn Postadres?

    Dat kan niet. Pakjes waarvoor op het Afhaalpunt betaald moet worden bij aflevering, worden niet in ontvangst genomen.

  • Hoe kan ik een groter pakket ontvangen dan toegestaan?

    De maximale afmetingen van een pakket zijn: 10 kg en 100 x 50 x 50 cm. Bij een aantal Afhaalpunten kunnen grotere pakketten worden afgeleverd.
    Voor deze grotere pakketten geldt een maximale bewaartermijn van een week.
    Wanneer u een postadres heeft bij een ander afhaalpunt kunt u per mail een tijdelijk pasje aanvragen voor één van bovengenoemde afhaalpunten zodat u daar het grotere pakket kunt laten bezorgen.

    Pakketten met grotere afmetingen en zwaarder dan 20 kg kunt u alleen op het afhaalpunt laten bezorgen met instemming vooraf van het afhaalpunt.

Post afhalen

  • Hoe weet ik of mijn post is afgeleverd?

    Pakketten: controleer via Track & Trace.

    Brievenbuspost: meestal geen tracking.

    Sommige afhaalpunten sturen een e-mailmelding, maar dit is niet verplicht.

  • Waarom moet ik mijn QR-code tonen?

    Om te voorkomen dat mensen de post meekrijgen die voor een ander bestemd is, is het noodzakelijk dat de naam die getoond wordt na het scannen van de QR-code vergeleken wordt met de naam op de post

  • Kan iemand anders mijn post ophalen?

    Ja, iedereen met uw QR-code kan uw post ophalen.
    Wees daarom zorgvuldig met wie u deze deelt.

  • Wat als ik mijn QR-code of plastic pasje kwijt ben?

    U kunt in uw account een nieuw plastic pasje bestellen, e-mail naar info@grenspostadres.nl  om de e-mail met de QR-code opnieuw te ontvangen.

  • Mijn afhaalpunt is gesloten i.v.m. vakantie, en nu?

    Behalve een paar uitzonderingen kennen Afhaalpunten geen vakantiesluitingen. Tijdens sluitingsdagen wordt brievenbuspost normaal afgeleverd en is na de gesloten periode weer beschikbaar. Op onze website laat een afhaalpunt weten wanneer het si gesloten, controleer voor verzenden van pakket altijd of het afhaalpunt gesloten is.

    Met pakjes kan het volgende gebeuren:

    – ze worden opnieuw aangeboden
    – er wordt een berichtje achtergelaten waar het pakje in een depot op te halen is
    – ze worden teruggestuurd naar de afzender.

    Wat er gebeurt, is afhankelijk van de bezorgdienst en van het moment van aanbieden. Het is vaak maar een aantal dagen mogelijk pakjes uit depot af te halen, voordat ze teruggestuurd worden naar de afzender.

    Het is daarom beter in deze periode geen pakjes te laten bezorgen, omdat de kans bestaat dat ze weer terug gestuurd worden naar de afzender.

    Wilt u toch in deze periode pakjes ontvangen, dan kunnen wij u tijdelijk op een ander Afhaalpunt naar keuze zetten, zodat u daar uw pakjes kunt laten bezorgen. Dit pasje kunt u hier aanvragen en doet u dat s.v.p. voordat u post laat versturen.

    U kunt ook de doorstuurservice van Postnl gebruiken om uw (brievenbus)post naar een ander Afhaalpunt te laten doorsturen.

  • Ik verblijf lang in het buitenland, kan mijn post langer bewaard worden?

    Het afhaalpunt bewaart uw post en pakketten maximaal 3 maanden, bij niet tijdig afhalen worden de postzendingen uit de opslag verwijderd. Brievenbuspost wordt dan vernietigd en de pashouder verliest het eigendomsrecht over zijn/ haar pakketten.
    Verblijft u lang in het buitenland dan kunt u met het afhaalpunt hier andere afspraken over maken.

  • Hoe lang blijft mijn post bij het Afhaalpunt bewaard?

    Uw post en pakjes blijven minimaal drie maanden bij het Afhaalpunt voor u in bewaring. Voor de grotere pakketten zoals op de website is aangegeven geldt een maximale bewaartermijn van een week. U hebt dus ruim de tijd om uw post op te halen.
    U bent wel verplicht regelmatig uw post op te halen; dat is vooral belangrijk voor pakketten.
    Bij het begin van elk kwartaal worden brievenbuspost en pakjes die langer aanwezig zijn dan drie maanden uit de opslag verwijderd. Dit is noodzakelijk omdat de ruimte in de opslag beperkt is.
    Na de peildatum wordt post door uw afhaalpunt uit de opslag verwijderd. De brievenbuspost wordt vernietigd en u verliest uw eigendomsrecht over de pakketten (zie ook onze Algemene Voorwaarden).

  • Ben ik verplicht reclame-post in ontvangst te nemen?

    U bent niet verplicht post in ontvangst te nemen die u niet wilt. Als er ongewenste post voor u bij is, meld u dat dan even voordat het bedrag op de kassa is aangeslagen, of uw pasje is gescand of moet worden getoond. Hier geldt wel: eenmaal meegenomen of opengemaakt, kan het niet weer worden ingeleverd met teruggave van het tarief. Niet meegenomen post wordt vernietigd.

  • Hoe weet ik wanneer mijn post is afgeleverd?

    Pakketten: de afzender stuurt u per e-mail (of kan dit sturen) info over het tijdstip van verzenden en over de manier waarop u bij de bezorgdienst kunt opzoeken of uw pakket al afgeleverd is (bv. Track&Trace).

    -Brievenbuspost: bij normale verzending registreert de bezorgdienst de zending niet. De afzenders van kleine brievenbuspakjes sturen meestal wel een bericht van verzending (of kunnen dit sturen).

    Uw Postadres functioneert eigenlijk net als een Postbus, met dit verschil dat u naar de meeste afhaalpunten even kunt bellen of er ook post is. Bij een aantal afhaalpunten ontvangt u als extra service een e-mail wanneer er een pakje is aangekomen. Welke afhaalpunten dit zijn vindt u in het overzicht van de afhaalpunten.
    Wanneer u bij het afhaalpunt geen telefoonnummer aantreft, kan er om organisatorische redenen niet gebeld worden.

Problemen en schade

  • Mijn post is niet aangekomen,  wie is aansprakelijk voor de postzendingen?

    Grenspostadres.nl is pas aansprakelijk vanaf het moment dat de post is ontvangen door het afhaalpunt.
    Tot dat moment ligt de verantwoordelijkheid bij de verzender.

  • Mijn pakket is niet aangekomen. Wat nu?

    Controleer eerst het volgende:

    Is het pakket daadwerkelijk verzonden? Vraag de afzender om een verzendbewijs.

    Staan uw naam en het huisnummer van het afhaalpunt correct op het adreslabel?

    Is het pakket misschien door de bezorgdienst bij een afhaallocatie van bijvoorbeeld PostNL afgegeven?

    Is uw pakket tijdens het verblijf op het afhaalpunt zoekgeraakt?
    Meld dit dan binnen 7 dagen na aflevering per e-mail.
    U moet het Track & Trace-nummer én de aankoopbon aanleveren. Zonder deze documenten kunnen wij geen vergoeding uitkeren.
    Na beoordeling vergoeden wij de schade tot maximaal €350.

  • Wat kan ik doen wanneer mijn brievenbuspost niet aankomt?

    Net als een brief die naar uw huisadres is gestuurd en niet (of nog niet) aankomt, kunt u de afzender benaderen om daar te informeren of een nieuwe brief te vragen. Voor verdwenen brievenbuspost kan anders dan voor pakketten door Grenspostadres.nl geen verantwoordelijkheid worden genomen, omdat de aflevering niet wordt geregistreerd door de bezorger en/of de objectieve waarde niet kan worden vastgesteld.

  • Wat kan ik doen wanneer mijn pakket beschadigd is?

    Dat is afhankelijk van de manier waarop u uw pakket verstuurd hebt en van wie het afkomstig is. U kunt er vaak voor kiezen uw pakket verzekerd te laten versturen. In dat geval kunt u de schade afhandelen met uw verzender/leverancier. Bij webwinkels kunt u uw beschadigd aangekomen goederen vrijwel altijd weer terugsturen; de afzender is er verantwoordelijk voor dat het bestelde onbeschadigd aankomt.

    Grenspostadres.nl aanvaardt alleen claims wegens beschadiging indien duidelijk is dat de schade ontstaan is tijdens het verblijf op het Afhaalpunt, b.v. bij calamiteiten en wanneer er niet meer dan twee maanden verstreken zijn vanaf het moment dat de zending is aangekomen op het Afhaalpunt.
    Om deze schade te melden kunt u ons in eerste instantie mailen. We vergoeden maximaal € 350.

  • Wat kan ik doen wanneer ik mijn plastic pas verloren heb?

    Heeft u een plastic pas, dan is een verdwenen pasje vaak blijven liggen bij het afhaalpunt. Het loont de moeite daar even te informeren.

    U kunt in uw account een nieuwe extra pas bestellen.

  • Ik ben mijn qr-code kwijt, wat nu?

    Je QR-code staat niet in je account.

    Je ontvangt je QR-code normaal gesproken maar één keer: bij je eerste aanmelding per e-mail.

    De QR-code is persoonlijk en gekoppeld aan je achternaam en e-mailadres.

    Wat kun je doen:

    Stuur een e-mail naar info@hetgrenspostadres.nl met je achternaam en het e-mailadres waarmee je bent aangemeld.

    We sturen je je bestaande QR-code éénmalig opnieuw toe.

Gegevens wijzigen

  • Ik ga verhuizen hoe wijzig ik mijn gegevens?

    Log in op uw account.
    Onder Accountgegevens kunt u uw naam, e-mailadres en wachtwoord wijzigen.
    Onder Adressen past u uw factuuradres aan.
    Onder Bestellingen kunt u facturen bekijken, downloaden en openstaande facturen betalen.

  • Kan ik van afhaalpunt wisselen?

    Ja. Stuur een e-mail naar info@grenspostadres.nl.
    Na wijziging kunt u dit controleren via uw QR-code.

  • Hoe wijzig ik mijn bankrekeningnummer voor de contributie-incasso?

    U kunt uw bankrekeningnummer wijzigen zodra uw huidige abonnement afloopt.
    Volg hiervoor deze stappen:

    Log in op uw account via onze website. Ga in het Dashboard naar Betaalmethodes. Klik op Betaalmethode toevoegen en vul uw nieuwe bankgegevens in.

    De nieuwe betaalmethode wordt automatisch gebruikt bij de volgende verlenging van uw lidmaatschap.

    Let op: het is niet mogelijk een lopende incasso te wijzigen. De wijziging geldt pas voor de eerstvolgende betaling.

  • ik weet mijn wachtwoord niet meer?

    klik op wachtwoord vergeten of stuur een email naar info@grenspostadres.nll

  • Ik weet mijn gebruikersnaam niet meer?

    Als een gebruikersnaam eenmaal is aangemaakt kan deze niet meer worden gewijzigd. Toch uw gebruikersnaam vergeten stuurt u dan een email naar info@grenspostadres.nl

Lidmaatschap en betaling

  • Hoe lang loopt mijn lidmaatschap?

    U bent minimaal één jaar lid en daarna voor onbepaalde tijd.

  • Wordt mijn lidmaatschap automatisch verlengd?

    Ja. Het lidmaatschap wordt automatisch verlengd en automatisch geïncasseerd.

  • Ik wil mijn aanvraag heroepen, kan dat?

    Herroepen van uw aanmelding hoeft alleen wanneer u al betaald heeft. Door het invullen en opsturen van uw gegevens heeft u geen betaalverplichting. Herroepen kan door binnen veertien dagen na aanmelding of na ontvangst van het digitale pasje of het plastic pasje uw herroeping via e-mail aan te geven. De door de Pashouder betaalde vergoeding zal dan binnen dertig dagen worden teruggestort. Op dat moment verandert Grenspostadres.nl de status van uw pasje naar “Inactief”, daarna kunt u geen poststukken meer afhalen bij uw Afhaalpunt.U kunt ook dit contactformulier sturen met daarin enkel de mededeling: herroepen.

  • Hoe zeg ik mijn lidmaatschap op?

    Na uw aanvraag word je voor minimaal 1 jaar lid en daarna voor onbepaalde tijd. Na het eerste jaar kan je het lidmaatschap op elk moment opzeggen (schriftelijk of per e-mail), maar er geldt wel een opzegtermijn van vier weken. Geïncasseerde contributie wordt niet teruggestort op uw bankrekening. Het lidmaatschap eindigt dan na afloop van het jaar waarvoor contributie is betaald. U kunt uw lidmaatschap beëindigen door te e-mailen naar info@grenspostadres.nl.

  • Wat gebeurt er na beëindiging van mijn lidmaatschap?

    Bij opzeggen wordt je QR-code inactief.

    Meld je je later opnieuw aan, dan wordt dezelfde QR-code weer geactiveerd.

    Je krijgt geen nieuwe qr-code.

    en nog aanwezige post wordt vernietigd of retour gestuurd. Ook post die later nog komt wordt vernietigd of teruggestuurd. Opnieuw aanmelden kan natuurlijk altijd.

  • Mijn betaling is mislukt, wat nu?

    Log in op uw account en klik bij Bestellingen op Betalen om de factuur alsnog te voldoen.

  • Krijg ik een factuur voor mijn lidmaatschap?

    U vindt deze onder Bestellingen in uw account en kunt u daar downloaden.

Privacy en contact

  • Hoe gaat Grenspostadres.nl om met persoonsgegevens?

    Wij verwerken gegevens volgens de eisen van de AVG. Uw gegevens worden niet gedeeld met derden en uitsluitend gebruikt voor onze dienstverlening. Zie onze privacyverklaring onderaan de website

  • Hoe neem ik contact op met Grenspostadres.nl?

    Mail naar info@grenspostadres.nl.
    Wij reageren binnen 5 werkdagen

Maak een einde aan postproblemen en
ontdek de oplossingen van Grenspostadres.nl

Aanvragen